خرید و فروش و رهن و اجاره
خرید و فروش و رهن و اجاره

خرید و فروش و رهن و اجاره

سردار جلالی: به تغییرات اقلیمی مشکوک هستیم، اگر غیر از این است بیایند اثبات کنند

سردار «غلامرضا جلالی» صبح شنبه در گردهمایی پدافند غیر عامل که در دانشگاه علوم پزشکی بقیه الله (عج) برگزار شد، اظهار داشت: تهدید در ذات فناوری‌های جدید مستتر است و نمی‌توان از این موضوع مهم غافل شد؛ تجهیزات پزشکی نیز از این امر مستثنی نیستند و دشمنان می‌توانند به اطلاعات دسترسی پیدا کنند؛ زیرا حملات سایبری نیازمند قابلیت نفوذ است.

وی افزود: آمریکا در حوزه‌های مختلف قصد اعمال فشار مادون جنگ بر ایران را دارد؛ از این رو برای تشخیص تهدیدهای سلامت و زیستی نیازمند سازوکار مناسب هستیم و باید تهدیدات مشخص شود تا بتوانیم تحلیل درستی از آن داشته باشیم.

رئیس سازمان پدافند غیر عامل افزود: با این سامانه تشخیص باید برنامه‌های دشمن و تهدیدات داخلی را رصد کنیم؛ زیرا برای کشور ما که درگیر جنگ اقتصادی است، حملات زیستی بار مالی زیادی دارد.

سردار جلالی گفت: همچنین امروزه با اتصال اشیا به اینترنت می‌توان از قابلیت‌ها و کارکردهای جدید این وسایل بهره‌مند شد. این امکان سبب می‌شود به عنوان مثال شرکت سازنده قابلیت کنترل و تنظیم دستگاه و دسترسی به تمام اطلاعات و خروجی آن را داشته باشد.

وی گفت: در یکی سخنرانی هایم اعلام کردم که به تهدید تغییرات اقلیمی کشور مشکوک هستم؛ اما برخی افراد این موضوع را به سخره گرفتند. سوال این است که آیا آزمایشی علمی برای رد این موضوع دارید؛ البته کشور فاقد چنین آزمایشگاهی است.

رئیس سازمان پدافند غیر عامل ادامه داد: در موضوع تغییرات اقلیمی که مشکوک هستیم، اگر دیگران می‌توانند به صورت علمی ثابت کنند که این اتفاق ماهیت طبیعی دارد، اعلام کنند.

سردار جلالی افزود: برای بررسی زیرساخت‌های علمی نیازمند آزمایشگاه‌های پیشرفته هستیم تا بانک اطلاعات تهدیدات را ایجاد کنیم.

جزئیات جدید از دیدار نتانیاهو و سلطان قابوس

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از تسنیم، روزنامه عبری‌‌زبان «یسرائیل هیوم»، عصر دیروز در گزارشی نوشت سفر نتانیاهو به پادشاهی عمان، و دیدارش با سلطان «قابوس بن‌سعید» در روز پنجشنبه گذشته، برای نخستین بار انجام شد، ولی نتانیاهو پیش از آن، دیدارهای متعددی با وزیر خارجه عمان صورت داده است.

این روزنامه عبری‌زبان افزود نتانیاهو با «یوسف بن‌علوی بن‌عبدالله» وزیر خارجه عمان حدود یک سال و نیم قبل در خارج از اراضی اشغالی و در جریان سفرهای خارجی‌اش دیدار کرد. آن بیشتر از یک دیدار و تنها یک دیدار [عادی] نبود.

این روزنامه چاپ رژیم صهیونیستی افزود، وزیر خارجه عمان فوریه گذشته در جریان بازدیدش از رام‌الله، به اراضی اشغالی نیز سفر کرد. او با شماری از مسئولان اسرائیلی نیز ملاقات‌هایی ترتیب داده است. طی این مدت، نتانیاهو با پادشاه عمان بارها تلفنی گفت‌وگو کرده است.

روزنامه یسرائیل هیوم در ادامه نوشت که بعد از دیدار نتانیاهو با سلطان قابوس، مراسم موسیقی به افتخار نخست‌وزیر اسرائیل، در مسقط برگزار شد و او این موسیقی را با اشتیاق گوش می‌داد؛ چرا که آن به سه زبان آفریقایی، هندی و فارسی بود.

این روزنامه به نقل از یک منبع سیاسی در تل‌آویو، تصریح کرد سفر نتانیاهو به پادشاهی عمان کلا 12 ساعت طول کشید و در جریان آن، نخست‌وزیر اسرائیل تحت تاثیر شخصیت سلطان قابوس بن‌سعید و خردش شد.

به گفته منبع مذکور، سلطان قابوس در این نشست، دیدگاه خود را درباره دو موضوع یا دو پرونده به نتانیاهو ابلاغ کرد. وی اشاره‌ای به این موضوعات نکرده است.

برای اجاره آپارتمان در اندیشه به املاک توقف مراجعه کنید.